Tänavakivide paigaldus

Pakume kvaliteetset tänavakivide paigaldust nii äri- kui ka erakliendile. Pakume nii kõnniteede kui ka platside ehitust. Paigaldame kõiki erinevaid tänavakive ja äärekive.

– Ettevalmistustööd

– Tänavakivide paigaldus

– Hooldus

Selleks, et saaksime luua personaalse lahenduse ja pakkumise, siis võtke meiega ühendust. Omame oma valdkonnas pikaajalist kogemust ning meie jaoks on kliendi rahulolu ja kvaliteetne lõpptulemus kõige olulisemad!

Tänavakivid pakuvad majapidamises praktilisi lahendusi

Tänavakivide paigaldamisel tuleb esmalt läbi mõelda,  mis eesmärgiga plats üldse rajatakse. Näiteks kas tuleb plats kuhu hakatakse regulaarselt autot parkima või hoopis soovitakse luua jalgteed, mis viib näiteks majani või hoopis grillnurka. 

Tänavakive on mitmeid ning iga majaomanik saab valida endale sobiva stiili, mis tema hoovi ja majaga kokku sobib. Lisaks saab vajadusel luua ka erinevaid mustreid ning erineva värviga kive omavahel kombineerida. 

Mis on tänavakivide paigaldamisel oluline?

Kui tulevase platsi eesmärk on endale selgeks tehtud, tuleb vaadata projekti veidi tehnilise külje pealt. Kui hakatakse platsi rajama näiteks autode parkimiseks, siis tuleb teada kui raskeid masinaid tulevikus oodata on. Kui on tegu tavaliste sõiduautodega on asi lihtne. Kuna kivide paksus sõltub koormusest, mis kividele avaldub tuleb ennast erinevate kividega kurssi viia. 

Lisaks paksusele tuleks arvestada ka kivide kujuga. Platsi rajamisel on väga olulisel kohal veel ettevalmistustööd ning seda eriti, kui pinnas peaks keskmisest pehmem olema. Teadma peab veel platsi mõõtmeid  ning mida täpsem nendega olla seda parem. Täpsed mõõtmed aitavad tänavakivi paigalduse hinda kõvasti kokku hoida.   

Teada tasub veel seda, et kvaliteetsed kivid suudavad paremini soojust salvestada. See tähendab seda, et kivid võivad peale sooja suvepäev olla õhtul veel soojad ning paljajalu on nende peal väga mõnus käija. 

Tänavakivide paigaldamise valikud

Valiku saab langetada puhtalt praktilise otstarbe ja välimuse järgi. Kivide tootjaid on õnneks palju ning sama kehtib ka erinevate kivitüüpide kohta. Tellida saab erineva kujuga, kui ka värvusega millest saab vajadusel näiteks mustri teha. 

Toome välja mõningad populaarsemad kivitüübid: 

  • Murukivi on ideaalne lahendus anda oma kiviaplatsile kaunis roheline kuma
  • Nunnakivi sobib kõige paremini just siledate platside loomisele.
  • Mungakivi on  populaarsem just maalähedase stiiliga majade puhul. 
  • Unikivi paigaldus  omapärane lahendus, millest on saanud ka kõige populaarsem tänavakivi tüüp

Tänavakivide paigaldus

Platsi rajamisega tuleb ideaalis alustada just äärekividest. Teised võimalused alustamiseks oleks näiteks hoone seinast või platsi äärest. Tähtis on jälgida, et kivid läheksid ridadena otse ning selle jälgimiseks kasutatakse näiteks nööre. Samuti on väga oluline ka täpne kivide lõikamine ning selleks on hea kasutada spetsiaalset ketaslõikurit. 

Pinnase ettevalmistus

Pinnase ettevalmistus on tänavakivide paigalduse juures üks kõige olulisemaid eeltöid, sest halvasti ettevalmistatud pinnas ei talu koormust ning vajub tulevikus ära. Eriti oluline on ettevalmistus platsidel kuhu tulevikus sõidetakse peale autode või muude raskete masinatega. 

Oluline on eelnev pinnas eemaldada

Pinnase eemaldamine on esimene ettevalmistus töö ning ühtlasi ka üks kõige olulisem aspekt. Pinnase eemaldamise sügavus tuleb sättida vastavalt platsi tulevasele eesmärgile. Arvesse tuleks võtta tulevast kandevõimet ja allesjäetava mullakihi paksust. Selleks, et luua platsile kande kihti tuleb teha platsile eraldi killustikust alus. 

Kui palju peaks olema kaeve sügavus?

Sügavus sõltub platsi tulevasest eesmärgist ehk kui soovitakse luua autodele parkimisala, siis peab killustikalus olema vähemalt 15-25 cm sügavusel. Jalakäigu tee puhul võib see ulatuda 10 ja 15 cm vahele. Arvestama peab veel äärekividega, sest nende kõrgus jääb tavaliselt 20 cm vahele ja ka nende alla peab mahtuma killustiku aluskiht. 

Tugeva kandekihi loomine

Pinnase põhi peab olema mineraalne, et ta suudaks vett läbilasta. Dreeniv pinnas on sellepärast oluline, et vesi ei hakkaks alus pinnasesse kogunema. Autosõidu teede puhul peab killustikust aluskiht olema vähemalt kahekihiline. 

Alus- ja tugikiht

Alumine kiht on jagatud fraktsioonideks ehk õhem fraktsioon ja jämedam fraktsioon. Jämedam osa võetakse kõige pealt ning seejärel täidetakse peenemaga väiksemad praod, et platsi kinnitada. 

Kihtide paksus

Kui jämedam ja tugevam fraktsioon on paigas, laotatakse laiali esimene killustikukiht, peale mida minnaks peenema fraktsiooniga killustiku juurde. Oluline on see, et pisemad kivid läheksid suuremate vahele ning suruksid platsi tugevasti kinni. Kui aluskihi paksus on 15-25 cm, siis tuleks pinnast ära kaevata vähemalt 30 cm jagu.

Dreen

Mineraalne pinnas on oluline, sest siis saab vesi ära valguda ning ei jää kogunema. Kui vesi jääb kogunema, siis võib tekkida vajumisi ning plats muutub ebatasaseks. Tulevikus selliste probleemide lahendamine on paras nuhtlus ning targem on alguses natukene rohkem selle koha pealt panustada. 

Tasandamine annab ühtlase tulemuse

Peale seda kui killustik on laiali laotatud, tuleb ette võta platsi tasandamine. Tänavakivide paigaldusel peab arvestama sellega, et kui on tegu jämedama killustikuga, siis on soovitatav kasutada pinnasetihendajat. 

Kalle

Kalle peaks jäämas 1-2% ning suunaga hoonetest eemale. See teeb äärekivide paigalduse eriti oluliseks, et kalle oleks õige. 

Kui hakkad tihendajat valima, siis tuleks valida välja tihendaja mis kaalub vähemalt 350 kg.

Materjalikulu arvutamine peab olema täpne

Tänavakivide paigaldusel on oluline arvutada välja materjalikulu võimalikult täpselt. Kõnnitee või platsi arvutamisel tuleb arvestada nii aluskihi materjali, kui ka kividega. Kuna tänavakivi paigaldus ilma äärekivita ei ole mõistlik, siis tuleb selgeks teha ka äärekivide maht. 

Lihtne on materjali kulu arvutada siis, kui tegu on nelinurkse platsiga. Tänavakivide paigaldusel tuleb kindlaks teha ka see, kui palju on vaja pinnast eemaldada, et saada aru, kui palju läheb näiteks killustikku. 

Arvestama peaks kuupmeetri järgi: 

  • Kuupmeeter killustikku võrdub umbes 1.5 tonni
  • Kuupmeeter kruus võrdub umbes 1.8 tonni
  • Kuupmeeter liiva võrdub umbes 1.6 tonni

Arvestama peaks seda, et materjali tihendatakse, siis muutub ta maht umbes 10-30%. Tänavakive peaks samamoodi võtma väikese varuga, sest keskmine kivide kadu on ca 3%. 

Äärekivide paigaldus

Äärekividele tuleb teha samamoodi ettevalmistus tööd. Tänavakivi paigaldusel tuleks äärekivide puhul maha panna betoon riba, mille sisse kivid vaikselt istutada. Soovitatav on tellida poolkuiva betooni spetsiaalselt äärekividele (B10 või B15). 

Kivide ladumine

Tänavakivide paigaldamist on soovitatav alustada platsi äärest. Kivide paigutamisel saab kasutada erinevaid abimehi nagu näiteks nöör, mis aitab hoida sirgust. Kõige viimasena laotatakse äärmised kivid, mis lõigatakse täpselt paika. 

Ladumisel tuleb olla ise juba laotatud kivide peal, sest nii ei kahjustata aluspinnast. 

Peale kivide ladumist tuleb alale puistada kuiva liiva ning seejärel see laiali lükata. Hiljem on soovitatav pinnasetihendajaga kivid üle käia. 

Mis saab peale ladumist?

Kvaliteetselt tehtud töö vajab tulevikus suhteliselt vähe hooldust.  Siiski on soovitatav vaadata ja jälgida kivide vahelisi vahesid, et need tühjaks ei läheks. Kui näed kuskil hõredamat kohta, lisa liiva juurde!

Kui plats hakkab ära vajuma, tuleb see sellest kohast üles võtta ning aluspinnast korrigeerida.